Афера Дизел Фолксваген би могла коштати 30 милијарди евра

Фолксваген планира низ мјера штедње, од смањења инвестиција до замрзавања напредовања менаџера, јер би његови трошкови због лажирања на еко-тестовима могли премашити 30 милијарди евра, пишу њемачки медији. Њемачки пословни лист Менаџер пише како највећи свјетски произвођач аутомобила, који је у првом полугодишту по броју продатих возила претекао јапанску Тојоту, планира у идућу генерацију Голф […]

понедељак, октобар 26, 2015 / 15:52

Фолксваген планира низ мјера штедње, од смањења инвестиција до замрзавања напредовања менаџера, јер би његови трошкови због лажирања на еко-тестовима могли премашити 30 милијарди евра, пишу њемачки медији.

Њемачки пословни лист Менаџер пише како највећи свјетски произвођач аутомобила, који је у првом полугодишту по броју продатих возила претекао јапанску Тојоту, планира у идућу генерацију Голф возила уградити што је могуће више постојећих дијелова како би уштедио стотине милиона евра.

Суочен с највећом кризом у својој 78-годишњој историји, Фолксваген тражи све могућности уштеда, па Менаџер пише и како би се на годину дана могла замрзнута сва прије планирана напредовања менаџера, док синдикати траже и смањење бонуса менаџерима.

Матхијас Милер, нови извршни директор Фолксвагена, који је на то мјесто засјео након што је бивши прије мјесец дана поднио оставку због скандала, још је раније поручио да ће све инвестиције које нису неопходне, бити одбачене или одгођене те да ће убрзати све планове резања трошкова.

Само лани Фолксваген је у истраживање и развој уложио око 17,4 милијарде долара, више него Епл или Гугл. Но, тај ће се износ морати срезати. Годишње ће се тај буџет морати смањивати за најмање милијарду евра, а да се могу очекивати и отпуштања радника.

Од када је прије више од мјесец дана америчка Агенција за заштиту околине (ЕПА) објавила да нека дизел возила те компаније имају софтвер који на еко-тестовима приказује знатно мању емисију штетних гасова него иначе, њемачка је компанија под снажним притиском.

Фолксвагену само у САД пријети казна и до 18 милијарди долара, а истрагу је најавило и низ других земаља. Он је половином септембра признао постојање тог софтвера у више од 11 милиона његових возила.

Менаџер Магазин процјењује да ће укупни трошкови компаније због казни, судских процеса и опозива возила, премашити 30 милијарди евра.

Казне у САД могле би бити оштрије него у Европи, но Фолксваген је више изложен у Европи. Од 11 милиона возила која имају спорни софтвер, мање од 500.000 продато их је у САД-у, а већина осталих у Европи.

Фолксваген је већ у трећем тромјесечју ставио у резерве 6,5 милијарди евра због будућих трошкова у вези с тим скандалом.

“Тих 6,5 милијарди евра односи се на опозив. О било каквим другим трошковима могу само нагађати”, казао је Милер.

Због свега тога, аналитичари процјењују да ће Фолксваген у трећем тромјесечју забиљежити губитак од 3,5 милијарди евра, док је у истом лањском периоду пословао с добити од 3,2 милијарде евра.



Оставите одговор