Саобраћај и ми: Старовременски аутомобили

Појам старовременског аутомобила, представља аутентично возило из неке друге, ближе или даље епохе које као такво није више уобичајно на улицама и путевима.

петак, април 19, 2019 / 14:48

Пише: Саво Поповић

Таква возила требају знатно више пажње приликом кориштења и одржавања тако да власник има једну континуирану занимацију, уз социјализацију са другим људима са истим афинитетима, чиме се вријеме квалитетније испуњава… Што би требао да буде смисао живљења, ваљда! Е сада као и у свему осталом, постоје и неке наше локалне специфичности које дају једну посебну ноту…

Осим горе наведене занимације, постоји колекционарство старовременских аутомобила као дугорочна инвестиција! У нашим условима је више него бесмислено говорити о томе види јер једноставно ми немамо толико богате а еманциповане људе који имају ту ширину.

А и не треба им, увоз роба и градња прескупих зграда им даје могућност нереалне зараде, тако да им је то више него довољно, да задовоље било какве апетите…

Шта вашим колима треба да се зову старовременска?

Да се вратимо на тему, да би нешто било старовременски аутомобил морају постојати нека правила која морају бити законски подржана. У условима гдје сиротиња, истина у масовном исељењу, вози аутомобиле, из немаштине, који већ задовољавају основне услове да буду старовременски аутомобил и која су по правилу у очајном стању, требало би се направити нека регулатива да се то јасно и једноставно законски регулише.

Наиме, новије старовременско возило, што ће рећи старости од 30 до 40 година мора бити аутентично у свим незамјењивим дијеловима и склоповима и у "фабричком" стању. Наравно, то је готово немогуће очекивати за возила старија од 60 година.

Даље, једноставном законском регулативом се треба омогућити власницима оваквих возила јефтинију и једноставнију регистрацију уз специјалне тј другачије регистарске ознаке. Јер није ријеч о возилу за свакодневну употребу нити за било какво комерцијално кориштење. То је нешто што Американци зову, возило за забаву и као такво се мора третирати.

Законодавство за самоповријеђивање

Стално понављам ово једноставна законска регулатива јер сви ови постсоцијалистички системићи имају наслеђен најгори реликт комунизма, а то је законодавство Преобимно и прекомпликовано и као такво да се различито тумачити, што ће рећи, није исто за све. И за последицу увијек имају некога ко се за све пита и који по правилу не зна ништа ни о чему.

Постојање таквих одвраћа разумног човјека од било какве активности, а не само од хобија, што посједовање старовременског аутомобила у суштини и јесте. Шта шира заједница добија овим? Па рецимо више тога. Један дио одраслих људи средњег имовног сталежа (сиротиња и богаташи се никада не баве ничим паметним) ће имати занимацију и социјализацију ван кладионица и паметовање о политици по кафанама.

Такви неће учествовати у сулудој утрци у глумљењу богаташа, којом маса оних који би могли лагодно, безбрижно и опуштено да живе се претварају у бједнике само зато, да би се показали, или прескупим путничким Ауди-камиончићем (Ку овај или онај) или сулудим и нефункционалним некретнинама, што је нажалост масовна појава.

Остаје нас све мање, па можда и упали

Даље, град би добио нови садржај (ионако осим опијања и пар концерата нема скоро никакав садржај) кроз смотре таквих возила. Могли би се направити и привилеговани паркинзи викендом искључиво за таква возила.

Омогућити , као у Италији нпр. да се легално користе оригиналне регистарске ознаке из времена прве регистрације… Ово у земљи гдје је губљење регистарске таблице и замјена исте на потпуно легално регистрованом возилу, са парчетом пластике или лима са идентичном регуларном ознаком проглашена кривичним дјелом!!! (мислим на нас, не на Италију)

Опет вриједи покушати. Остаје нас премало, па можда ћемо моћи нешто и да утичемо. Добијамо друштво (у физичком нестајању, наравно) у којем је једина прихватљива активност цјелодневно шепурење у скупом одијелу. Било какав смислени рад, поготово рукама, "проваљивање" је. Поготово када те неко гледа! Удружење грађана"Денаријус" из Градишке је већ покренуло неку иницијативу на ову тему код надлежних органа…

Први корак…



Оставите одговор